plateau acier sram
"plateau en acier plutôt assez lourd, sinon le nombre de dents est bien pour un velo débridé"
Det går inte att ladda tillgängligheten för uttagstjänsten

SRAM Eagle X-Sync 2-kedjehjulet är baserat på samma princip som vevpartiet med enkelskiva som introducerades med XX1-gruppsetet, men med X-Sync 2-tekniken erbjuder det ännu högre prestandanivåer.
Det här systemet är en vidareutveckling av X-Sync och ger bättre kedjehållning för ännu mjukare och effektivare trampning.
Förutom ökad hållbarhet minskar X-Sync 2 friktionen och uppbyggnaden av lera, grus och smuts.
SRAM:s 104 mm Eagle-kedjehjul är tillverkat av 7075-76 aluminium och är otroligt effektivt. I synnerhet är tjockleken på varje tand CNC-bearbetad med ultraprecision för att säkerställa en perfekt passform med kedjans inre och yttre länkar, för optimal kontroll och absolut effektivitet.
I den här versionen med 104 mm centrumavstånd finns 4 tänder tillgängliga: 32, 34, 36 och 38.
Ref: 7977598582950
Enkelhet och prestanda hos enplattstransmissionen
X-Sync-kedjehjul med fyrkantiga kanter för exceptionellt snabb inkoppling
Snabb och enkel montering/demontering av kedjehjulet, så att du kan anpassa din konfiguration efter terrängen
Färg : Svart
Monteringsdiameter : 104 mm / 4 hål
Material : Aluminium
Typ av bricka : Mono
Hastigheter : 12
Overall rating: 4.0 / 5 from 5 reviews.
Review topics: [].
"plateau en acier plutôt assez lourd, sinon le nombre de dents est bien pour un velo débridé"
"plateau le plus fiable et le moins bruyant du marché. et tres durable"
"Ne s adapte pas parfaitement sur un pédalier SRAM du même entracte. Il a fallut limer les ergot qu’il était un peu long pour entrer dans l emplacement. Mis à part cela il fait le travail. Achète pour modifier mon VTT de triple plateau en mono plateau"
"En remplacement de celui d'origine. Tres bonne qualité"
"monté d'origine sur mon VTTAE GIANT TRANCE E 1 ce plateau résiste bien à l'usure. Avec actuellement plus de 3300km il est en très bon état et ne semble pas particulièrement usé."