Hoppa till produktinformation
1 från 4
SCHWALBE

SCHWALBE MAGIC MARY 27.5x2.40 ADDIX SOFT SUPERGRAVITY Tubeless Ready Soft Black-däck

Réf. fabricant : 11600511.03
Däck SCHWALBE Magic Mary-däcket är favoritmodellen för nedförsbacke ochEnduro. Ett mycket mångsidigt intermediate-mönster med kraftiga sidoklackar och fördelade mittklackar ger maximalt grepp vid inbromsning... Läs mer om de olika
Ordinarie pris 59,99 €
Ordinarie pris Kampanjpris 59,99 €
Visa alla detaljer

Beskrivning

Däck SCHWALBE Magic Mary-däcket är favoritmodellen för nedförsbacke ochEnduro. Ett mycket mångsidigt intermediate-mönster med kraftiga sidoklackar och fördelade mittklackar ger maximalt grepp vid inbromsning och grepp i kurvor, även i extremt leriga förhållanden.

Magic Mary har Addix Soft-mönsterblandning för bättre grepp, särskilt på sidoklackarna, och finns här med Super Gravity tekniken, som kombinerar extrem styrka, flexibilitet och lätthet. Slitbanan består av en stomme med fyra lager material. Slutligen är däcket helt täckt med Snakeskin-skydd, för otrolig stabilitet och tillförlitlighet.

Ref: 7960109482150

Teknisk information

Disciplin/användning: Enduro och DH / Mjuka och leriga underlag
Mått: ERTO 62-584 (27,5 x 2,40)
Flexibel stav
Tubeless Ready-montering
Addix mjuk slitbanemassa ;
Super Gravity / SnakeSkin / Apex / Chaper-förstärkningar ;
4-lagers kropp ;
Tryck: max 3,5 bar 50 psi) ;
Maximal belastning: 115 kg ;
Vikt (tillverkare): 1.250 g ;
Referens : 11600511.03 ;
VAE-kompatibel.

Prisinformation

*Leverantörens rekommenderade försäljningspris i februari 2024

Overall rating: 4.6666665 / 5 from 3 reviews.

AI Generated Review Summary

Summary topics

Review topics: [].

Review highlights

Reviews

Excellent pneu de DH autant que je puisse en juger

"Excellent Grip. Monté en tube sur des Jantes Hope, une hérésie pour un tubeless…la tringle est bien raide et le montage un peu sport. Utilisé en bikePark ou il a fait merveille en terme d’adhérence"

Shred77 (4/5)

Excellent

"Pneu avec une accroche impressionnante. Stopie en descente meme avec la pluie. Tres bon pneu, j’utilise en pneu avant."

Jerome08150 (5/5)

Très bon pneu

"Acheté en remplacement d'un DHF rincé, le grip est très bon dans les cailloux et ds la boue. Le ballon est plus petit qu'un MAXXIS en 2,50 donc il faut être 1 peu plus précis dans la pression afin d'éviter de, soit détruire les gentes en étant sous gonflé, soit se faire brasser ds les cailloux en étant sur gonflé."

Step11 (5/5)

Q&A