Hoppa till produktinformation
1 från 1
ODI

ODI AARON GWIN 2 Lock-On-grepp 135 mm Röd

Efter framgången med AG1, som omdefinierade standarden för DH-grepp, är det amerikanska varumärket som skapade Lock-On-låssystemet och den femfaldiga vinnaren av Downhill World Cup... Läs mer om de olika
Ordinarie pris 26,99 €
Ordinarie pris Kampanjpris 26,99 €
Visa alla detaljer

Beskrivning

Efter framgången med AG1, som omdefinierade standarden för DH-grepp, är det amerikanska varumärket som skapade Lock-On-låssystemet och den femfaldiga vinnaren av Downhill World Cup på gång igen med ODI Aaron Gwin 2 grepp!

AG2 bygger vidare på framgången med den första generationen och tar prestanda ännu längre tack vare användningen av ett nytt ultramjukt material, kombinerat med ett förbättrat gjutet mönster för bättre grepp och minskad vibration.
Dessa grepp har också ett off-center grepp som härrör från Elite-grepp, vilket ger ännu mer dämpning där det behövs som mest, utan att öka greppets diameter.
Slutligen har de områden som är mest utsatta för stötar omarbetats för att ge en bättre känsla och mer precision när du kör.

Ref: 7977553461414

Starka punkter

Bredare diameter med ocentrerat grepp för mer dämpning där du behöver det som mest

Ännu mjukare material för bättre stötdämpning

Omdesignat ytmönster för bättre grepp och vibrationsdämpning

Omformade inre och yttre kontaktzoner för förbättrad ergonomi

Funktioner

Lock-On : Ja

Längd : 135 mm

Teknisk information

Utvecklad av Aaron GWIN och tillverkad i USA av ODI ;
One Lock 2.1 antirotationssystem;
Off-center grepp ;
Förstärkta tåhättor ;
Flänslös ;
Levereras med Lock-on-ringar och pluggar;
Ett urval av färger.

Prisinformation

*Leverantörens rekommenderade försäljningspris i februari 2024

Overall rating: 3.6666667 / 5 from 3 reviews.

AI Generated Review Summary

Summary topics

Review topics: [].

Review highlights

Reviews

Odi aaron gwin

"Bonne poignées, bonne prise en main, bonne adhérence, avec un peu de souplesse"

Energie-Shot (4/5)

Parfaite

"Achèté il y’a déjà plusieurs mois, le grip, le look et le confort est parfait. Je recommande."

Anonymous (5/5)

Vraiment déçu

"Ayant déjà testé pas mal de Lock-On - Rogue, Yeti, Ruffian, X-Trainer, Vans – j’ai toujours été satisfait sans non plus être super emballé même si les Vans sortent quand même du lot avec ou sans gants. Attiré par la signature Gwin, j’ai franchi le pas pour une utilisation DH avec gants. Bien mal m’en a pris car j’en suis vraiment déçu ! Après les avoir orientés comme préconisé puis essayé différentes positions, rien y fait ! J’ai toujours la très mauvaise sensation que mes mains vont ripper sans prévenir, les ailettes horizontales me gênant plus qu’autre chose… Ayant des mains assez fines (T9) pour mes 85kg, le diamètre des AG-2 semble être trop important. A contrario, la gomme - annoncée super tendre - n'a pas un touché assez efficace pour assurer un bon grip. Reste quand même le système Lock-On 2. 1 à un seul collier qui supprime le risque de prise de jeu que l'on constate sur la première version. Bref ! Même après 2 saisons d’utilisation, mes vieux Vans font mieux. Reste plus qu’à en racheter une paire."

Marmotton74110 (2/5)

Q&A